Leveller
03-09-2009, 03:45 PM
out of boredom i put together this little script to control the volume of ETQW, ingame without having to go to the options menu.
put it in your autoexec.cfg.
pressing SHIFT and the + key raise the volume
pressing SHIFT and the - key lower the volume
it displays the volume while you adjust
min volume is 0 max volume is 60
//---------in-game volume control Binding---------
bind "=" "vstr WritePlusVolume" "SHIFT" "default"
bind "-" "vstr WriteMinVolume" "SHIFT" "default"
//------------------------------------------------
//---------ingame volume control script----------
seta InitVolume "60"
seta GetPlusVolume "addChatLine '^70 = ^8Min ^2V^7olume ^1Max ^7= 60'; addChatLine''; cvaradd InitVolume $s_Volume_dB; seta GetPlusVolume 'cvaradd InitVolume 1'; seta GetMinVolume 'cvaradd InitVolume -1'"
seta GetMinVolume "addChatLine '^70 = ^8Min ^2V^7olume ^1Max ^7= 60'; addChatLine''; cvaradd InitVolume $s_Volume_dB; seta GetPlusVolume 'cvaradd InitVolume 1'; seta GetMinVolume 'cvaradd InitVolume -1'"
seta WritePlusVolume "cvaradd s_volume_dB 1.0; vstr GetPlusVolume; addChatLine '^2V^7olume'; addChatLine $InitVolume"
seta WriteMinVolume "cvaradd s_volume_dB -1.0; vstr GetMinVolume; addChatLine '^2V^7olume'; addChatLine $InitVolume"
put it in your autoexec.cfg.
pressing SHIFT and the + key raise the volume
pressing SHIFT and the - key lower the volume
it displays the volume while you adjust
min volume is 0 max volume is 60
//---------in-game volume control Binding---------
bind "=" "vstr WritePlusVolume" "SHIFT" "default"
bind "-" "vstr WriteMinVolume" "SHIFT" "default"
//---------ingame volume control script----------
seta InitVolume "60"
seta GetPlusVolume "addChatLine '^70 = ^8Min ^2V^7olume ^1Max ^7= 60'; addChatLine''; cvaradd InitVolume $s_Volume_dB; seta GetPlusVolume 'cvaradd InitVolume 1'; seta GetMinVolume 'cvaradd InitVolume -1'"
seta GetMinVolume "addChatLine '^70 = ^8Min ^2V^7olume ^1Max ^7= 60'; addChatLine''; cvaradd InitVolume $s_Volume_dB; seta GetPlusVolume 'cvaradd InitVolume 1'; seta GetMinVolume 'cvaradd InitVolume -1'"
seta WritePlusVolume "cvaradd s_volume_dB 1.0; vstr GetPlusVolume; addChatLine '^2V^7olume'; addChatLine $InitVolume"
seta WriteMinVolume "cvaradd s_volume_dB -1.0; vstr GetMinVolume; addChatLine '^2V^7olume'; addChatLine $InitVolume"